הסיפור של פלדינוקס - NVL
משלוח עד הבית חינם ב מעל 199 ש"ח. בשל עומסים, זמן הספקה עד שבועיים.

הסיפור של פלדינוקס

משפחה מעוצבת: משפחת דנון – המייסדת והמנהלת של פלדינוקס, יבואנית ומשווקת מוצרי עיצוב לבית, ואתר הסחר NVL By Paldinox

חברת פלדינוקס התחילה מרעיון של אב שאפתן, קיבוצניק, בשנות ה-50 והמשיכה לבנים שאפתנים  וחובבי עיצוב שהחליטו לצאת לעולם הגדול ולהפוך את האהבה לעיצוב, לאחד העסקים המצליחים בישראל. המעבר ממפעל יצרני, במחסן קטן בדרום תל אביב, לחברה עצומה שמייבאת למעלה מ-5,000 מוצרים, לווה באובדן עצוב, מורשת ארוכת שנים ומשפחה אחת שאפתנית שנושמת עיצוב.

מהקיבוץ לאירופה

הסיפור של משפחת דנון החל לפני מספר עשורים כשהאב, אלי דנון ז"ל, עבד כמסגר בקיבוץ עין שמר. הוא היה איש עבודה אמיתי, שאהב את עולם העיצוב והיה בעל זיקה יצירתית ומקורית. לאחר מספר שנים, הוא החליט לעזוב את הקיבוץ ולעבור אל העיר הגדולה – תל אביב. בשנת 1956, ביחד עם שותף, הוא החליט להקים את פלדינוקס – מפעל לייצור ציוד נירוסטה למטבח המוסדי. מכאן גם נובע שם החברה- שילוב של פלדה ו-INOX (פלדה שאינה מחלידה).

בשנת 1973, החליטו השניים להפסיק את הייצור ולהתחיל לייבא ציוד מוכן למטבחים מאירופה שפונה לקהל הרחב. החברה, שהייתה ממוקמת בשדרות הר ציון, הייתה אחת היבואניות הראשונות והיחידות בתחום בארץ, וייבאה בעיקר מחברות איכותיות באירופה. היום, תחום הייבוא והשיווק מפותח מאוד ונתפס כברור מאליו, אך באותם ימים, זו הייתה נחשבת תעוזה גדולה להקים עסק בסדר גודל כזה ולייבוא במסות מאירופה, מתוך הנחה שהציבור בישראל יאהב את המוצרים. לאלי הייתה המון אמונה בעסק והוא החליט לקחת את הסיכון שהתברר בדיעבד כהצלחה מסחררת. החברה הייתה מחלוצות הייבוא מסין, תוך חיפוש בלתי מתפשר אחר מפעלים איכותיים, עם תקנים אירופאיים, שיוכלו להציע פריטים מעוצבים, מוקפדים ומותאמים לקהל הישראלי, כמובן במחירים משתלמים.

 

הסוף וההתחלה

בשנת 1991 השותף בחברה של האב אלי נפטר, ואב המשפחה קרא לשני בניו לדגל- להצטרף אליו לניהול של פלדינוקס. שני הבנים של אלי, עדי ומוני, למדו ועבדו באותם ימים בארה"ב, אך נענו לקריאה וחזרו לישראל לעבוד בעסק המשפחתי. מוני, האח הבכור, הגיע ראשון כשהוא כבר בעל תואר בהנדסת מכונות. עדי, האח הקטן יותר, הגיע כשהוא בעל תואר ראשון בהנדסת חשמל ותואר שני במנהל עסקים.

בשנת 2005 נפטר האב לאחר מלחמה ממושכת במחלת הסרטן, והבנים מוני ועדי לקחו את המושכות לידיהם. כמובן מעבר להיבט האישי, היה זה אובדן קשה לפלדינוקס, אך המורשת שהאב השריש הייתה כה חזקה והחברה הצליחה להתאושש, להתחזק ולהנציח את תפיסת העולם שלו גם בשנים שלאחר מכן. הניהול השוטף בחברה מבוסס על שיתוף פעולה מחד וחלוקת עבודה מאידך. מוני, אחראי בעיקר על ניהול הייבוא ופיתוח מוצרים ומותגים חדשים, ועדי אחראי יותר על הניהול הפיננסי של החברה. עם זאת, הם מעורבים באופן אישי גם בקניינות ובפיתוח מוצרים חדשים, יחד עם המעצבים והמנהלים בחברה.

"אבא היה איש של עבודה ואיש של העובדים", מספר עדי, הבן הקטן. "הוא לימד אותנו לאהוב ולכבד, כל אדם באשר הוא". המוטו הזה, ליווה את הבנים לאורך כל חייהם והוא ממשיך גם היום כחלק מתפיסת הניהול שלהם את החברה. אלי היה אהוב על כל העובדים, ומצדו ראה בהם כמשפחה. הוא אהב את כל העובדים, התחבר אליהם, ובשונה מהמון מנכ"לים אחרים, הוא אהב לעשות את העבודה גם בעצמו – היה מגיע עם בגדי עבודה ומתחיל לעבוד כאחרון העובדים. עד היום יש עובדים ששומרים את התמונה של אלי בחדר העבודה שלהם, כי גם אם השנים חולפות, המורשת שלו נותרה ומושרשת חזק ב- DNA של החברה".

האהבה לעיצוב ליוותה את עדי ומוני לכל אורך חייהם. הם גרו בבית אסתטי, עם אבא יצירתי ומוכשר בעל "ידי זהב" שיצר המון מהפריטים בבית, ואמא שאהבה להוסיף מגע עיצובי לכל דבר, בעיקר בעיצוב הגינה ושילוב פרחים בכל הזדמנות. האהבה לעיצוב, המשיכה גם לאהבה בחיים הפרטיים שלהם והנשים של עדי ומוני, עוסקות גם הן בתחום העיצוב. שרי דנון, אשתו של עדי, היא מעצבת פנים מהמובילות בישראל, וגלי דנון, אשתו של מוני, עוסקת בפיתוח עסקי וקשרי מעצבים בחברה.

המוטו של הבנים

הבנים גדלו תחת הכנפיים הגדולות של אלי האב, ועד היום המוטו שלהם הוא עבודה קשה, לצד אהבת האדם והאחר. התפיסה הניהולית שלהם היא לנהל את החברה בגובה העיניים, ללא היררכיות, כאשר כל עובד, ללא הבדל ותק ותפקיד, הוא בעל ערך רב שחשוב לטפל ולהשקיע בו. בפלדינוקס יש אווירה של שיחה חופשית, כל אחד יכול להעלות רעיונות ולשתף את שעל ליבו – כמו במשפחה.

האב, אלי, הביא איתו את הערכים שספג בילדותו בקיבוץ, והבנים עדי ומוני, הביאו איתם את הידע והניסיון שצברו בשהותם ארצות הברית. השילוב יצר חברה ערכית ומשפחתית, אבל שלא מפחדת להתרחב ולהיפתח לשווקים חדשים בחו"ל. עם השנים, החל ייבוא משמעותי יותר מאירופה, בעיקר מספרד, גרמניה, צרפת ואיטליה ונעשה איתור מותגים מובילים המתאימים לשוק הישראלי, בעיקר בהקשר של פרטי יוקרה.

 

פונים לכל המגזרים

החברה, שפיתחה מאוד את שוק פריטי העיצוב היוקרתיים בארץ, התפתחה לכלל המגזרים בשוק: החברה פיתחה לדוגמא את תחום היודאיקה שכולל עיצובים מודרניים לצד אלמנטים מסורתיים והיום היא החברה המובילה בישראל שגם מייצאת את המוצרים הייחודיים לאירופה, ארה"ב ודרום אמריקה. כך גם יש מוצרים שמותאמים ספציפית למגזר הערבי. המחירים, גם הם, מותאמים לכל הציבור הישראלי – החל ממותגי יוקרה ועד מותגים במחירים בסיסיים יותר, כך שכל אחד יכול לרכוש את מוצרי פלדינוקס.

פלדינוקס היום

כיום פלדינוקס היא אחת היבואניות הגדולות בישראל לפריטי נוי ועיצוב יוקרתיים, ריהוט משלים, יודאיקה, כלי הגשה ומטבח, עם מגוון של למעלה מ-5,000 פריטים המשווקים ביותר מ-500 חנויות ורשתות בכל רחבי הארץ, ביניהן רשת ג'נטלמן, דומו,  SOHO, טורקיז, נחמד ועוד. המותגים שפלדינוקס משווקת בישראל הם

PIP STUDIO, Novell collection, Sika Design,  בוהמיה קריסטל, קוצ'ינה מיה,DFl, RONA, ועוד.

לאחרונה עברה החברה למשכנה החדש באיירפורט סיטי (קריית שדה התעופה) בהשקעה של 40,000,000 ש"ח. מדובר במבנה חדיש בשטח של 5,000 מ"ר הכולל מרכז לוגיסטי מתקדם ואת אולם התצוגה מהגדולים בישראל. כיום, ניתן לומר שכמעט בכל בית בישראל יש מוצר של פלדינוקס, אפילו בלי שהם יודעים. לבנים, עדי ומוני, יש המון חלומות לעסק שהקים אבא, הם מתקדמים בכל פעם עוד צעד לעבר המטרה ומרגישים שליחות להמשיך את דרכו ולשמור על מפעל החיים שהקים.

 

 

 

עגלת קניות
0

אין מוצרים בסל הקניות.

סכום ביניים: 0
סה”כ לתשלום: 0
מעבר לתשלום
נגישות